ladygaga4ever

Alla inlägg under oktober 2010

Av The Little Monster Julia - 23 oktober 2010 11:16

Ja, ladygaga4ever förklarar hur du gör din helt egna Lady Gaga-poster!


Du behöver:

Ett papper i valfri färg och storlek

Sax

Tusch- eller färgpennor(om du skulle vilja skriva en egen text)

Tidningar med Lady Gaga-bilder i

Tejp/Lim


Gör så här:


Klipp ut fina bilder på Lady Gaga och tejpa/klistra fast på pappret. Antingen kan du göra en snygg layout med bilderna eller sä sätter du fast de bara lite hipp som happ. Och vill du kan du skriva en snygg text på postern.


Klart!

 

Självklart om du vill kan du också rita Lady Gaga helt själv, men du bestämmer hur du vill ha det.


Lycka till!


// The Little Monster Julia  

Av The Little Monster Julia - 23 oktober 2010 10:20

Ja, nu har jag gjort ännu en ny kategori som heter Pyssel och ja, ni fattar ju nu vad jag kommer att lägga in där.


Det första pysslet är en Gaga-rosett på en begagnad Barbie!


Har du någon gammal Barbie som du inte använder längre och vet inte vad du ska göra av den? Då kan du piffa upp den lite med en Lady Gaga-rosett!


Du behöver:

1. Gummiband(vanliga hårsnoddar går också bra men det blir väldigt svårt att göra rosetten då)

2. En Barbiedocka(Bratz går också bra, eller någon annan docka)


Gör så här:

Ta dockan, och sätt upp en liten del av hennes hår där du vill ha rosetten. På andra eller tredje varvet ska du bara ta gå halvt runt om som du ser på bilden.

 

Dela då "bollen" i två delar för att skapa rosetten.

 

Ta sedan resten av håret i rosetten och lägg i vecket mellan de två delarna.

 

Så här ska det se ut på baksidan.

 

Sätt sedan fast håret i ett band.

 

Klar!

 

Jag gillar den jag gjorde med Barbiedockan mest :)

 

Visserligen finns det ju de som har bättre sätt, men jag gör på detta viset :)


Lycka till!


// The Little Monster Julia  

Av The Little Monster Julia - 7 oktober 2010 19:05

Hej, jag har ju skola och så, så jag har inte så mycket tid för bloggen just nu men jag fick lite till den i alla fall. Ja "Månadens Sångtext" har ju blivit försenad p.g.a skolarbetet men här kommer den och, bli inte besvikna nu men jag kommer nog inte orka skriva dessa långa sångtexter i framtiden så jag använder klipp på YouTube istället. Ja, och jag fick lotta mellan "Alejandro" och "Poker Face" och det blev "Alejandro".



// The Little Monster Julia  

Presentation


Fanblogg till Lady Gaga

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilken sångtext ska bli nästa "Månadens Sångtext"?
 Judas
 Boys Boys Boys
 Retro, Dance, Freak
 So Happy I Could Die
 Telephone
 Speechless
 Alejandro
 Monster
 Bad Romance
 LoveGame
 The Fame
 Poker Face
 Paper Gangsta
 Summerboy
 Brown Eyes
 Money Honey
 I Like It Rough
 Just Dance
 Again Again
 Disco Heaven

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Translate

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Arkiv

Länkar

RSS

Säg något snällt om Gaga!


Ovido - Quiz & Flashcards